Перейти до змісту

Популярні запитання-відповіді (FAQ)

Питання щодо кваліфікованого електронного підпису (КЕП)

... Що таке КЕП або особистий, електронний ключ, підпис?

Особистий ключ – це кваліфікований електронний підпис (КЕП), який можна використовувати для того, щоб підписувати документи, включно із деклараціями.

Для того, щоб його отримати, слід звернутися до одного з органів КНЕДП, що видають КЕП (перелік усіх органів можна знайти за посиланням: Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів )


... Як зазвичай називаються файли КЕП?

Найменування файлів КЕП можуть відрізнятись залежно від органу, що видав Вам КЕП. Зокрема, якщо Ваш ключ від «ПриватБанку», його назва має виглядати так: «pb_XXXXXXXXXX.jks», де «XXXXXXXXXX» – Ваш податковий номер.

Сертифікати, видані іншими органами КНЕДП, зазвичай мають розширення .dat (напр. Key-6.dat). Також розширеннями Вашого КЕП можуть бути .pfx, .pk8, .zs2 тощо.


... Виникають помилки при використанні КЕП від «ПриватБанку»

Якщо Ви отримали КЕП від «ПриватБанку», то його назва має виглядати так: «pb_XXXXXXXXXX.jks», де «XXXXXXXXXX» – Ваш податковий номер.

Назву ключа змінювати не можна. Якщо під час збереження ключа до його назви додалися зайві символи – наприклад цифри в дужках, – їх варто видалити. Також Ви можете видалити усі КЕП від «ПриватБанку», що збережені у Вас на комп’ютері, завантажити новий через комп’ютерну версію «Приват 24» та спробувати використати цей КЕП у Реєстрі.

Завантажувати КЕП від «ПриватБанку» слід саме за допомогою комп’ютерної версії «Приват 24», адже при збереженні з телефона КЕП може отримати хибний формат, що стане на заваді його нормальній роботі.


... Що робити при втраті пароля від КЕП?

У такому разі необхідно виготовити новий КЕП (ознайомитись з усіма КНЕДП можна за посиланням Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів ) та придумати до нього новий пароль.


... Виникає Помилка Невірний пароль до КЕП

Помилка означає, що для роботи з Реєстром використовується неправильний пароль до Вашого КЕП.

Будь ласка, переконайтеся, що у полі «Пароль особистого ключа» вказано правильний пароль. Ви можете спробувати ввести його у будь-якому текстовому редакторі, наприклад «Word», а потім копіювати без зайвих пробілів до та після пароля.

Якщо Ви втратили пароль доступу до особистого ключа, Вам необхідно звернутись до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, наприклад «ПриватБанку» (ознайомитись з усіма КНЕДП можна за посиланням Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів), та отримати новий кваліфікований електронний підпис.


...Виникає Помилка КЕП пошкоджено або не може бути використано

Помилка зазвичай означає, що Ваш КЕП було пошкоджено або його неможливо використати.

Будь ласка, переконайтеся, що на Вашому комп’ютері встановлені актуальні дата та час, а також перевірте, чи опубліковані сертифікати Вашого кваліфікованого електронного підпису на сайті установи, що видала Вам КЕП, або перевірте його за посиланням: https://id.gov.ua/sign.

Якщо термін дії сертифікатів сплив або КЕП виявиться несправним, – необхідно отримати новий КЕП у Вашому КНЕДП та увійти до Реєстру декларацій повторно (ознайомитись з усіма КНЕДП можна за посиланням Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів).


... Виникає Помилка Сертифікат не знайдено

Помилка зазвичай виникає, якщо користувачі обирають неправильного надавача кваліфікованого електронного підпису.

Наприклад, Ваш електронний підпис виготовив «ПриватБанк», але у полі «Кваліфікований надавач електронних послуг (АЦСК)» Ви обираєте іншу установу.

Будь ласка, переконайтеся у правильності вибору кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, який видав Вам електронний підпис, у полі «Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг (АЦСК)» при вході до Реєстру декларацій та спробуйте повторити вхід до системи.


...Виникає Помилка Термін дії КЕП вичерпано

Ця помилка означає, що термін дії Вашого КЕП сплив. У такому разі Вам необхідно звернутися до одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг (перелік усіх органів можна знайти за посиланням: Електронний реєстр чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів) та отримати новий кваліфікований електронний підпис.


... Після оновлення ЕКП не можу зайти до приватної частини кабінету за допомогою ключів від АЦСК Приватбанк. Ключ зчитується, але при натисканні на кнопку 'увійти' пише що у мене немає права підпису.

Ключі, видані АЦСК Приватбанку (файли типу .jks) можуть містити в одному файлі два ключі - ключ посадової особи, та ключ печатки. По замовчуванню часто першим обирається ключ печатки, яким неможливо здійснити вхід в приватну частину електронного кабінету. Щоб виправити ситуацію, при вході в приватну частину у вікні логіну в полі Оберіть ключ з jks спробуйте обрати другий з випадаючого списку ключ.


... При налаштуванні е-кабінет для тестування файлообміну виникає проблема з КЕП. КЕП посадової особи «Дія» програма не бачить, хоча ключ дійсний сертифікат Дія бачить.

Необхідно імпортувати сертифікат у налаштуваннях Агента підпису (див. інструкцію за посиланням https://wiki.naqa.gov.ua/system/kep)